dsc_0723

Op 27 september 2016 waren we te gast bij hoofdsponsor Oxyma in Rotterdam voor ons event Hyperpersonalisatie en profielen.  Een mooi en gezellig pand waar vier sprekers vanuit verschillende invalshoeken ingingen op het onderwerp. Duidelijk werd wat hyperpersonalisatie is, wat je ermee kunt en hoe je echt de klant kunt verrassen.

Michiel van Gaalen 
Michiel insight director  bij Oxyma. Hij helpt organisaties bij het inzetten van data en insights om klantwaarden en mediaperformance te optimaliseren. Hij vindt personalisatie maar een irritant woord. Als je hyper opzoekt op Google betekent het onder andere stress en loszittende pezen. Waar het echt om gaat is dat de klant relevante informatie ontvangt op het juiste moment. Maak de klantreis persoonlijk en zet je klant centraal.  Daarbij spelen klantinzichten een belangrijke rol. Hij laat zien welke modellen ingezet kunnen worden en wat het effect is van personalisatie. Zijn advies; lees over en volg mensen in jouw branche en betrek medewerkers met goede kennis van data en techniek. Word vriendjes met IT’ers en marketeers. En denk verder dan e-mail.  Meer weten over voorspelmodellen? Lees dan zijn presentatie.

Frank Dionisius 
Hij is Business Development Director bij Scoupy. Het bedrijf bestaat ruim 4 jaar en is begonnen met een kortingsboekje op je telefoon. Helaas werden de bonnen niet ingeleverd. Daarna zijn ze gestart met een cashback-actie. En dat liep aardig. De app heeft 1,7 miljoen volgers. Via de app proberen ze klanten naar de winkel te laten komen voor een nieuw product. De klant koopt het product in de winkel, maakt een foto van de kassabon en binnen 24 uur hebben ze de korting op hun rekening teruggestort. Dit geeft inzicht in koopgedrag, en is de basis voor retargetting en loyalty. Wil je weten wat de voordelen voor retailers zijn? Klik dan hier voor zijn presentatie.

Elmar Bonke 
Elmar is managing director bij Fresh Toast. Hij is specialist in programmatic advertising. Daarmee bereik je de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap. Hij vindt hyperpersonalisatie een beetje een containerbegrip. Klantrelatie in communicatie is beter. Vooral banners moeten heel veel beter. Zet je klant van A tot Z centraal met alle middelen die je hebt. Weet waar je klant in de Customer Journey zit. Mail op een aankoopdag nooit een banner over het product. Verder  geeft hij een aantal interessante en soms schokkende voorbeelden van verkeerd gebruik van programmic advertising. Een banner van een automerk met daarbij een artikel over een aanrijding kan echt niet.  Dit kan voorkomen worden door het toepassen van de juiste technologie. Zijn motto: denk vanuit de klant en stuur customized aanbiedingen. Hyperpersonalisatie ligt binnen handbereik. De bal ligt bij ons. In zijn presentatie meer informatie over programmic advertising.

Thijs Viguurs  
Hij is consultant videomanagement bij Eclipse Videomanagement. Hij legt het verschil uit tussen gelayerde en gerenderde video’s. Een van de voorbeelden is de jaarrekening van een energiereus. Door de video te versturen zijn er 32% minder calls binnengekomen. Maar er zijn ook valkuilen. De top 4 ziet er als volgt uit:

4. Data-onderschatting
Zorg dat data-analisten zijn aangehaakt
3. Security
Ga na of jouw klantdata jouw serverdata mag verlaten. Betrek de privacy officer erbij
2. Voortschrijdend inzicht
Focus op papieren fase. Lees de scripts goed door en bepaal van tevoren wie de video mag
beoordelen. Maak duidelijke afspraken
1. Hyperpersonalisatie
Met een paar varianten heb je al snel 48 verschillende video’s nodig. Wees voorzichtig hiermee,
want de ROI dat je uit al die versies haalt,  ligt veel lager dan een simpel gepersonaliseerde versie.

Zijn advies: begin rustig met personaliseren. Daarna kun je altijd nog optimaliseren.

Deel dit ook op:


De Presentaties

Oxyma – Michiel van Gaalen

Fresh Toast – Elmar Bonke

Scoupy – Frank Dionisius

Eclipse Videomanagement: Helaas kunnen we de presentatie niet delen maar je kun altijd contact opnemen met Thijs Viguurs

Deel dit ook op:


De Foto’s

Deel dit ook op: