
- Dit evenement is voorbij.
Summerschool 2017 -Persona’s en Segmentatie
augustus 17, 2017 @ 13:30 - 16:00
Gratis
Workshop Mosaic: Voor iedere klant een uniek recept naar relevantie
Goede marketing- en communicatiestrategieën zijn niet volledig zonder een duidelijke doelgroep. Je wilt immers de klant centraal stellen en zo relevant mogelijk communiceren. Met persona’s geef je je doelgroep een gezicht en een profiel. Met deze diepgaande kennis van je doelgroep kom je tot inzichten, waarmee je bestaande en potentiele nieuwe klanten optimaal kunt bedienen. Een goed ontwikkeld persona is als het ware een kant-en-klaar communicatiescript voor ieder willekeurig contactmoment. Zo kun je efficiënt en relevant met je doelgroep communiceren. Door je (online) marketingstrategie hierop af te stemmen, kun je je marketingbudget zo effectief mogelijk inzetten voor maximaal rendement en hogere conversie.
In deze workshop leggen we uit wat persona’s zijn, hoe je deze maakt en ten slotte hoe je ze kunt toepassen. Ook gaan we iets dieper in op segmentatiedata. Welke soorten segmentaties zijn er en wat zijn nu precies de verschillen tussen kenmerkensegmentatie en behoeftensegmentatie?
De workshop:
- Wat zijn persona’s?
- Waarom werken met persona’s?
- Hoe maken we persona’s?
- Wat is segmentatie?
- Welke soorten segmentatie zijn er?
- Verschillen tussen kenmerkensegmentatie en behoeftensegmentatie
Programma
- 13.30 uur: Ontvangst
- 14.00 uur: Workshop
- 16.00 uur: Borrel
Locatie:
Whooz
Kantoorgebouw ‘Haagsche Hof’
Parkstraat 83
2514 JG Den Haag
Er is gratis parkeergelegenheid in de ondergrondse parkeergarage van ‘Haagsche Hof’.
’s morgens staat de workshop Van database naar klantgesegmenteerde communicatie op het programma. Schrijf je in voor deze sessie als je de basiskennis over Mosaic eerst wilt leren.
Kent u iemand of wilt u zelf graag bijdragen aan een event? Neem dan contact op met met ons.