Laden Evenementen

Update 11 maart: Op dit moment is het aantal beschikbare plekken voor We Love Direct Marketing vergeven.

 

De rol van offline Direct Marketing is en blijft een belangrijk onderdeel binnen de marketing-mix en wordt in allerlei vormen toegepast. Denk daarbij aan Sampling, Direct Mail, etc. Tijdens deze thema-avond krijg je goede praktijkcases te zien en ga je met de do’s en don’ts binnen Direct Marketing naar huis. De kernvragen die beantwoord gaan worden door de sprekers zijn:

– Welke rol heeft Direct Marketing binnen jouw organisatie?

– Hoe wordt hierin de combinatie gezocht met de andere onderdelen binnen de marketing-mix?

– Wat is de rol van data in deze activiteiten?

 

 Sprekers

 

Ludo Voorn

Ludo Voorn – Directeur Marketing, PostNL

@LudoVo

Ludo Voorn is een atypische, breed ontwikkelde marketeer en manager (b2b en b2c) met ruim 20 jaar ervaring binnen dienstverlening (o.a. bij Travel Active, SNSbank, Vodafone, Zwitserleven). Hij is Master of Marketing en Register Marketeer en in 2012 & 2013 stond hij in de top 100 van beste & meest inspirerende marketeers. Hij is gefocust op de gehele keten (=overal waar waarde voor de klant wordt gecreëerd) en vindt dat het gehele bedrijf het werkgebied van marketing is. Het draait tenslotte allemaal om de beïnvloeding van (klant)gedrag en de effectiviteit van de marketinginspanningen. Begin 2015 is hij gestart als marketingdirecteur bij PostNL.

Hoe helpen neuro-insights om te komen tot effectievere communicatie en sturing in consumentengedrag?

Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied waarbij medische technieken en inzichten uit de neurowetenschap worden toegepast op het terrein van marketing. Het doel is producten en diensten beter te laten aansluiten bij behoeftes van consumenten en om marketingactiviteiten effectiever te maken. Ludo neemt ons mee in zijn ervaringen met neuro-marketing bij PostNL, om daarmee binnen direct marketing tot betere sturing in het consumentengedrag te komen.

 

Michel apr2014Michel Brakenhoff – CRM Manager, Makro Nederland 

Michel heeft in 2000 bij Shell het vakgebied van CRM leren kennen en is daar actief in gebleven. Naast zijn werk heeft hij ook bijgedragen aan de ontwikkeling van het vakgebied als bestuurslid van het  Platform voor Klantgericht Ondernemen. Vanaf 2010 vervult Michel de rol van Head of CRM bij Makro  Nederland. Als onderdeel van een kopgroep van 4 landen levert Makro Nederland een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van Targeted Marketing binnen Metro Cash&Carry International.

Targeted Marketing binnen Direct Mail en Direct Marketing

Targeted Marketing heeft zich de afgelopen jaren snel ontwikkeld binnen Makro Nederland. Actieve klanten ontvangen persoonlijke kortingscoupons en/of een persoonlijke selectie uit de folderaanbiedingen. De ‘ Big Data’ die Makro al jaren van haar klanten heeft wordt nu ingezet om de communicatie met klanten relevanter te maken. Michel zal toelichten welke weg Makro heeft afgelegd, welke lessen geleerd zijn en wat de ideeën zijn voor de toekomst.

 

marlous

Marlous Spaven – Account Director, TIM dialogue marketing

Marlous is Account Director bij TIM dialogue marketing, een activatie bureau gespecialiseerd in off- en online direct marketing. Zij heeft een Master in design management van de Brunel University in Londen. Na haar studie werkte zij in Engeland als in-store communication manager bij Tesco en als Senior Accountmanager bij Vivid Brand Ltd. Voordat zij bij TIM begon was zij Format & Communication manager bij KPN. Marlous heeft een passie voor de inzet van slimme combinaties van middelen die de effecten versterken en voor opvallende creaties die reacties afdwingen en het merkbeeld ondersteunen.

Scoren met de essentiële succesfactoren van actiemarketing

Marlous laat zien hoe PSA Finance (de bank van Peugeot en Citroën) door de toepassing van de fundamentele basisprincipes van DM haar doelstellingen ruimschoots realiseert. PSA Finance is een lifecycle marketing programma gestart, waarbij dmv databronnen de outbound communicatie precies is afgestemd op de fase in de klantlifecycle (waaronder bijvoorbeeld de afloop van het lease contract). PSA Finance heeft hiermee uitstekende conversies behaald waardoor klanten op het juiste moment behouden blijven en opnieuw voor PSA kiezen.

 

Thomas Haas

Thomas Haas – EMEA Direct Marketing Solutions & Services Principal, Ricoh Europe plc.

Thomas heeft 18 jaar ervaring op het gebied van hoge volumes documentprocessen, waarvan hij de laatste 14 jaar werkt bij de Ricoh Groep. Hij heeft zich hierbij gespecialiseerd in ‘Precision Marketing’, ook wel datagedreven klantcommunicatie genoemd. Hij werkt met grafimediabedrijven, marketingbureaus en corporate organisaties als retailers en banken. En helpt hen effectiever communiceren met doelgroepen door het delen van een écht relevante boodschap via verschillende communicatiekanalen (omnichannel). Thomas verzorgt de presentatie samen met Werner Rohrer, Alliance Manager bij SAS, specialist op het gebied van business analytics software en dienstverlening.

Van Direct Marketing naar Precision Marketing

Er zijn meer klantdata beschikbaar dan ooit. En het is aan marketeers om deze data om te zetten naar écht persoonlijke en relevante klantcommunicatie, wat zorgt voor veel betere resultaten dan traditionele direct marketing. Thomas presenteert een aantal interessante resultaten uit een recent DMA-onderzoek over de rol van Direct Marketing in de huidige mediamix. Daarnaast legt hij uit hoe je in de praktijk met data kunt optimaliseren van Direct Marketing naar Precision Marketing.

 

Programma

18:00   Ontvangst met broodje en soep

19:00   Welkom door Ludo Voorn  – Directeur Marketing PostNL & Tias Hazebroek – Voorzitter DeMeter

19:05   Michel Brakenhoff – Makro Nederland

19:40   Thomas Haas – Ricoh

20:15   Pauze

20:35   Marlous Spaven – Tim Dialogue Marketing

21:10   Ludo Voorn – PostNL

21:45   Netwerkborrel

Locatie

post nl Deze avond vindt plaats op een bijzondere locatie, namelijk de ‘Mailroom’  van PostNL.

PostNL

Prinses Beatrixlaan 23

2595AK ‘s-Gravenhage

Tijdens deze avond is parkeren kosteloos.

 

Schrijf je snel in, er zijn slechts 80 plaatsen beschikbaar voor deze thema-avond.